איסור שתיית אלכוהול

משקה חריף הוא משקה המכיל אלכוהול (שהוא השם המקובל בשפת היומיום לאתנול).

לצריכת אלכוהול יש, בין השאר, השפעות קצרות טווח. בשל השפעתו המשכרת של האלכוהול, המשרה על השותה אותו הרגשת שמחהאופוריה ורוגע, הייתה מאז ומעולם שתיית משקאות חריפים, בעיקר בקבוצה, דרך מקובלת לחגוג, לבלות או להביע שמחה. קיימים משקאות חריפים רבים, המופקים מחומרים שונים. למעשה, כמעט לכל עם או קבוצת עמים יש משקה חריף מסורתי, בעל טעםריח ותכונות נוספות המייחדות אותו לעומת שאר המשקאות, וכן תרבות שתייה שהתפתחה סביבו.

המשך בקישור


גיל השתייה החוקי הוא הגיל שבו אדם רשאי לצרוך או לקנות משקאות אלכוהוליים.

מדינות רבות מציבות מגבלות על צריכה ורכישת אלכוהול, באמצעות קביעת גיל מינימום. בחלק מן המדינות יש הבדל בין הגיל שבו מותר להתחיל לצרוך שתייה אלכוהולית לבין הגיל שבו מותר לקנות אלכוהול.

כעניין פרקטי, מרבית החוקים אוכפים את שתיית האלכוהול במקומות ציבוריים, בעוד שצריכת אלכוהול באופן פרטי נאכפת במידה פחותה. ישנן מדינת שבהן הגבלת הגיל שבו מותר לקנות משקאות חריפים משתנה לפי אחוזי האלכוהול שהמשקה מכיל (קרי, בגיל כלשהו מותר לרכוש בירה ויין המכילים שיעור אלכוהול נמוך, אך לא ניתן לרכוש וויסקי ווודקה, אשר מכילים שיעור אלכוהול גבוה יותר). במדינות מסוימות מקום השתייה (פאב, למשל) עשוי להשפיע על גיל הצריכה החוקי.

אנגליה היא המדינה היחידה אשר קיים בה חוק לגיל השתייה המינימלי באופן פרטי. במדינות רבות אחרות, מותר לקטינים לשתות משקאות אלכוהוליים, אך רשויות האכיפה מוסמכות להחרים את המשקאות במידת הצורך (למשל, התפרעות או אלימות). במדינות אחרות, לעומת זאת, קטינים אינם רשאים לרכוש או לצרוך אלכוהול ואף חל איסור כללי למכור או להגיש משקאות אלכוהוליים לקטינים.

מספר מדינות מוסלמיות אוסרות על מוסלמים, או על אלו שאינם מוסלמים, לשתות אלכוהול בכל גיל שהוא.

במדינת ישראל מותר למכור או להגיש משקה חריף רק למי שאינו קטין (מלאו לו 18 שנים). החוק מתיר שתיית אלכוהול על ידי קטין רק בנוכחות האחראי החוקי עליו ובהסכמתו, או בחוג משפחתו.

המשך בקישור


שתיית אלכוהול במקומות ציבוריים


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

למכירה כלבה גזעית מסוג בישון היפואלרגני

הלקט היומי של דוד אברמוב - 07.09.2023

מוזמנים להצטרף