הלקט היומי של דוד אברמוב - 27.04.2024

 

אני אוהב לשתף את כולם בתכנים שאני אוהב - הפוסטים שלי משותפים ל 80000 גולשים בכל הרשתות החברתיות



כתבה
בשבת חול המועד פסח
קוראים חלק בפרשת כי תשא
סדר הקריאות בספר התורה במהלך חג הפסח מלמד אותנו קודם כל על תהליך יציאת עם ישראל ממצרים ולאחריו על הצורך בידיעת עתידנו כעם, לאן פנינו מועדות ומהי מטרתנו
הקריאות בספר התורה במהלך חג הפסח, לקוחות מפרשות שונות שכולן עוסקות בדרך זו או אחרת בסיפור יציאת מצרים. גם בשבת חול המועד, אין קוראים את פרשת השבוע אלא חלק מפרשת כי תשא (ספר שמות),אולם, שלא כמו הקריאות האחרות במהלך ימי החג, הקריאה בשבת חול המועד כמעט ואינה מזכירה את סיפור יציאת מצרים אלא עוסקת בעיקר בנושאים כמו המעמד האינטימי בין משה לקב"ה המתקיים בנקרת הצור, עשיית לוחות הברית השניים, שלוש עשר מידותיו של האל ומצוות שונות שהקב"ה מורה את משה.
חג הפסח מוזכר בתמציתיות לקראת סוף פרק ל"ד בציווי לשמור את ימי החג: "אֶת-חַג הַמַּצּוֹת, תִּשְׁמֹר–שִׁבְעַת יָמִים תֹּאכַל מַצּוֹת אֲשֶׁר צִוִּיתִךָ, לְמוֹעֵד חֹדֶשׁ הָאָבִיב:  כִּי בְּחֹדֶשׁ הָאָבִיב, יָצָאתָ מִמִּצְרָיִם" (שם, יח), "כָּל-פֶּטֶר רֶחֶם, לִי; וְכָל-מִקְנְךָ תִּזָּכָר, פֶּטֶר שׁוֹר וָשֶׂה… כֹּל בְּכוֹר בָּנֶיךָ תִּפְדֶּה, וְלֹא-יֵרָאוּ פָנַי רֵיקָם (שם, יט-כ), ובהוראה על איסור הלנת קורבן פסח: "לֹא-תִשְׁחַט עַל-חָמֵץ, דַּם-זִבְחִי; וְלֹא-יָלִין לַבֹּקֶר, זֶבַח חַג הַפָּסַח" (שם, כה). לאור האמור, נשאלת השאלה מדוע נבחרו דווקא פסוקים אלו להיקרא בשבת חול המועד? ייתכן והתשובה נעוצה במסר הגלום בפסוקים אלו.

בפרק ל"ג, פסוק י"ג, מבקש משה מה': "… הוֹדִעֵנִי נָא אֶת-דְּרָכֶךָ, וְאֵדָעֲךָ…וּרְאֵה, כִּי עַמְּךָ הַגּוֹי הַזֶּה." בקשתו של משה הינה לקיים קשר אישי ועמוק יותר עם הקב"ה ובנוסף, שנוכחותו תשרה בתוך העם. לבקשתו זו של משה מצורף הסבר שבבסיסו עומד הרצון לבדל את עצמו ואת העם מייתר העמים: "וּבַמֶּה יִוָּדַע אֵפוֹא, כִּי-מָצָאתִי חֵן בְּעֵינֶיךָ אֲנִי וְעַמֶּךָ–הֲלוֹא, בְּלֶכְתְּךָ עִמָּנוּ; וְנִפְלִינוּ, אֲנִי וְעַמְּךָ, מִכָּל-הָעָם, אֲשֶׁר עַל-פְּנֵי הָאֲדָמָה…" (שם, טו).

ה' מקבל את בקשותיו של משה ובמעמד אינטימי, צנוע וחלופי למעמד הר סיני, רואה משה את אחוריו של האל ומקבל את לוחות התורה השניים.

במהלך קבלת הלוחות, כורת הקב"ה ברית עם עמו: "וַיֹּאמֶר, הִנֵּה אָנֹכִי כֹּרֵת בְּרִית, נֶגֶד כָּל-עַמְּךָ…" (ל"ד, י). הברית אינה מתייחסת להווה כי אם לעתיד, לעת בו ייכנסו בני ישראל לארץ ויחשפו לעמים השונים הגרים שם, למנהגיהם ולעבודת האלילים שלהם. במספר פסוקים לא מבוטל מצווה הקב"ה את בני ישראל לא לכרות ברית עם יושבי הארץ, לא ללכת אחר עבודת האלילים ולא להשתחוות לאל אחר: "כִּי יְהוָה קַנָּא שְׁמוֹ, אֵל קַנָּא הוּא" (ל"ד, יד). במילים אחרות, גם הקב"ה דורש בלעדיות – הבדלה והבחנה של כוחו וגבורתו והעדפתו על פני אלוהים אחרים.

הדרישה להבדלה והיבדלות, הן מצד הקב"ה והן מצד משה, הייתה הכרחית בסיטואציה המורכבת בה היו נתונים בני ישראל. היציאה ממצרים הייתה שלב חשוב וראשוני בתהליך הפיכתם לעם, אך היא לא היוותה כשלעצמה מטרה עתידית או סיפקה רשת הביטחון עליה יכלו בני ישראל להישען. בקשת ההיבדלות מייתר העמים, הצורך בשכינת האל בקרבם והדיבור על העתיד לקרות בעת כניסתם לארץ, סיפקו לבני ישראל תקווה לעתיד, הציבו בפניהם מטרה ברורה והיוו את רשת הביטחון לה בני ישראל כל כך נזקקו.

אומנם סיפור יציאת מצרים נפתח בדרמטיות והמשכו בניסים ונפלאות, אך אין בו ממד המבטיח את עתיד העם. את המטרות וההבטחות על העתיד לקרות, מקבלים בני ישראל בעת מעמד הר סיני הראשון והשני.

לא בכדי נקרא החלק מפרשת כי תשא בסוף החג, כי לאחר שהודנו על חרותנו, עלינו לדעת לאן פנינו מועדות, מי מלווה אותנו, ומי תמיד נמצא לצידנו לאחוז בידינו ולשמור את צעדנו.
שבת שלום ומבורך
🍽️🍷🕯️🕯️
בע"ה בקרוב משיח צדקנו





ליצנות רפואית - קישור
התחילה ב1986
ואילו אני הייתי הליצן הרפואי הראשון בעולם, בסוף 1971 בבית חולים שערי צדק
כאשר הצלתי חייל ממות שלא רצה לקום ממיטתו עם קרוב ל 80 אחוז כוויות.
הוא הסכים לצאת מהחדר על מנת לצפות בטריקים שלי שהם רק עם אביזרים שיש בבית
ראיון עם ירון אנוש - קישור
תרשמו כמנוי ואז תקבלו כל יום התראה על העלאת 2 טריקים רק עם אביזרים שיש בבית - קישור

מוזמנים להצטרף - קישור
הבלוג שלי - קישור
הספרים שלי - קישור
האינסטגרם שלי - קישור
תנועת כמוך - קישור
ראיונות איתי - קישור
דף התרומות לנזקקים ולתורמים - קישור

למכירה
מרקיזה חשמלית - קישור






סיפורים עם מוסר השכל 








הולוג שלי










סרטון מלינקדין



טיק טוק


אינסטגרם


טיפ




טריק



כל יום אני מוסיף 2 טריקים עם אביזרים שיש בבית 


מעת לעת אני מוסיף טיפים - קישור לפלייליסט


בבקשה להרשם לערוץ שלי - https://www.youtube.com/@david_avramov





מהפייסבוק

ווטסאפ


















יומית



טלגרם
קישור לחשבון שלי - https://t.me/+Tjl3r5jWjgqIJqzq
בין היתר אני מעלה סרטים שיש בבתי הקולנוע שקיבלתי מטלגרם.
על מנת לצפות בהם תורידו אותם למחשב שלכם ואז תוכלו גם להעתיק לדיסק און קי ולצפות בטלויזיה - תהנו

פודקאסט אחד ביום


ביקורת לקוח סמוי (לפני שאתם רוכשים מוצר או שרות מומלץ לבדוק מה הציון שקיבל 9 ומעלה או 5 ומטה)

שעורי תורה של הרב נריה ברבי שאני משתתף מידי שבוע - קישור

עצומות 


הודעות על הפגנות ותהלוכות


תחזית מזג האויר 

מוזמנים להצטרף אלי - קישור

ערוץ היוטיוב שלי - קישור
הירשמו כמנוי ותשתפו, לתשומת ליבך פלייליסט טיפים ופלייליסט טריקים רק עם אביזרים שיש בבית

אתר הטריקים שלי - קישור

דף הפייסבוק - "תרומה לקהילה" תרומות לנזקקים ולתורמים

בבקשה עשו לייק ותשתפו
מי שרוצה להצטרף לרשימת תפוצה של הבלוג יש לשלוח הודעה ווטסאפ ל 0506368622

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

למכירה כלבה גזעית מסוג בישון היפואלרגני

הלקט היומי של דוד אברמוב - 07.09.2023

מוזמנים להצטרף